03 sep 2010 | Pressmeddelande

Volkswagens bilmusikbikt blir topplista på MTV

Den 3 september är det premiär för TV-programmet "Bilmusikbikten Top 10 @ 10" på MTV. Programmet baseras på Volkswagens kampanjsite www.bilmusikbikten.se (http://www.bilmusikbikten.se/)

Bilmusikbikten.se är ett samarbete med den framgångsrika musiktjänsten Spotify och är ett led i att hitta den ultimata billåten för att göra den perfekta körupplevelsen ännu bättre.

Här kan man inför sina vänner på Facebook bikta den musik man lyssnar på när ingen annan hör dig. Som i bilen till exempel. Genom Spotify Premium går det också att ladda ned sina vänners bilmusikbikter via till exempel en iPhone till sin bil – där man kan testa och se om de ger samma njutningsfyllda musikupplevelse för ens egen del.

Nytt för hösten är samarbetet med TV-kanalen MTV, där programmet "Bilmusikbikten Top 10 @ 10" sänds två gånger i veckan (måndagar och fredagar) från vecka 35 och fyra veckor framöver. Premiären av programmet sker den 3 september klockan 10:00. Som namnet antyder kommer programmet att lista och spela de 10 mest populära ”biktlåtarna”.

I samband med Volkswagen Performance Tour, som nu åker land och rike runt hos Volkswagens återförsäljare, kan man bikta sig via en speciell biktstation – vilket bland andra Fredrik Ekblom, Patrik Olsson och Tommy Kristoffersson från STCC-teamet Team Biogas.se har gjort. Deras bikter och motiveringar finns att läsa på www.bilmusikbikten.se 

Alla som köper en prestandabil från Volkswagen, som till exempel Polo GTI, Golf GTI, Golf R eller Scirocco R får dessutom ett sexmånaders abonnemang på Spotify Premium. Erbjudandet gäller till och med den 31 december 2010.