08 jul 2019 | Pressmeddelande

SEAT Privatleasing online – nu med digital signering och hemleverans

 

  • Marknaden för privatleasing fortsätter att växa och likaså SEATs marknadsandel i segmentet – 7,2% hittills i år
  • Allt fler väljer även att beställa sin nya SEAT online och nu tas ytterligare ett stort steg genom lanseringen av digital signering samt kostnadsfri hemleverans i Stockholmsområdet av SEAT Stockholm

Södertälje 2019-06-25. Marknaden för privatleasing växer och SEAT har under flera år varit en av de starkaste aktörerna i segmentet. Per sista maj i år var SEATs marknadsandel hela 7,2%. Attraktiva erbjudanden som SEAT Trygghet och ett starkt tjänsteutbud är några av anledningarna. Av alla de finansierade bilarna som levererats hittills i år har 3 av 4 kunder valt privatleasing som finansieringsform.

”Privatleasing har vuxit rejält senaste åren och vi ser en stark efterfrågan från våra kunder på finansieringsformen. Även viljan att beställa produkter på nätet ökar och därför känns det spännande att erbjuda våra kunder möjligheten att även beställa sin nya SEAT online”, säger Pontus Lamberg, Digital Sales Manager på SEAT Financial Services.

Digitaliseringen är en viktig del i SEATs strategi och flera projekt är initierade för att möta kundernas efterfrågan. Sedan hösten 2017 har SEAT erbjudit sina kunder att beställa bilar med privatleasing via märkets hemsida samt från återförsäljarnätets hemsidor. Det specialutvecklade beställningsflödet ger kunden en enkel översikt om vilka bilar som erbjuds och beställningen kan genomföras med bara ett fåtal klick.

SEAT Stockholm erbjuder hemleverans vid beställning online Nu tar SEAT nästa steg och erbjuder tillsammans med sin återförsäljare SEAT Stockholm kunder i Stockholmsområdet möjligheten att få bilen hemleverad, och det helt kostnadsfritt. Valet görs enkelt direkt i beställningsflödet (via SEAT Stockholms hemsida eller via privatleasing.seat.se) via den interaktiva kartan genom att välja önskad anläggning i SEAT Stockholms nätverk.

”För oss känns det helt rätt att ta nästa steg i den digitala kundresan och erbjuda våra kunder hemleverans. Allt fler upptäcker möjligheten och fördelarna med att privatleasa sin bil online och med kostnadsfri hemleverans gör vi det ännu enklare att köpa en ny SEAT”, säger Mikael Andersson, märkeschef för SEAT Stockholm.

I hemleveransen ingår, förutom att återförsäljaren kommer hem till kunden med den nya bilen, en genomgång av bilen i 10-45 min beroende på kundens egna förkunskaper och önskemål. Genomgången anpassas utifrån kundens eventuella frågor och funderingar.

Digital beställningsprocess från början till slut

Samtliga steg i beställningsprocessen är nu dessutom digitaliserade då kreditbedömning görs direkt i beställningsflödet, där kunden får besked inom några sekunder. Information om nästa steg ges i flödet och via e-post. Samtliga avtals hanteras digitalt och signeras med kundens mobila BankID.

För mer information, kontakta

Mikael Andersson, Märkeschef SEAT Stockholm, 070-086 47 47
Pontus Lamberg, Digital Sales Manager på SEAT Financial Services, 070-165 18 41

www.privatleasing.seat.se