09 jan 2020 | Pressmeddelande

Fleet Support ökar marknadsandelen inom svensk vagnparksadministration.

Fleet Support visar fortsatt tillväxt och ökar sin marknadsandel under 2019. Marknaden för vagnparksadministration i Sverige är nu större än 200 000 fordon med en ökning på 4,4 % under 2019.

Under 2019 har Fleet Support fortsatt tillväxtresan och med en marknadsandel på 6,8 % stärks vår position på den svenska fleet managementmarknaden. En position som utökats för varje år sedan lanseringen 2012.

- Det är oerhört kul att vi ser fortsatt tillväxt i vår portfölj. Att vi dessutom stärker vår marknadsandel för åttonde året i rad gör att vi känner oss extra stolta, säger Patrik Lindroth, affärsområdeschef för Fleet Support.

Den svenska marknaden för vagnparksadministration fortsätter att växa, ökningen i 2019 slutade på 4,4 % och totalt mer än 200 000 administrerade fordon. En bidragande anledning till tillväxten är nya krav och regler för bilhantering i kombination med ny klimatsmart teknologi i bilarna. Den utvecklingen gör att enkla webbaserade stödsystem blir allt viktigare. Fleet Support lanserade under 2019 därför Fleet CC, en bilpolicystyrd konfigurator, som hjälper både förare och företag att göra välinformerade bilval.

- Med Fleet CC, en av marknadens mest moderna bilkonfiguratorer, stärker vi vårt erbjudande ytterligare och skapar dessutom god transparens i köpbeslutet. säger Patrik Lindroth och tillägger - att enkelt kunna sortera på t.ex. CO2-utsläpp för bilpolicyns alla valbara bilar är dessutom i linje med vår Green Fleet-strategi, där vi vill stötta våra kunder på vägen till en grönare vagnpark.