27 nov 2020 | Pressmeddelande

ŠKODA och Hockeyfonden stöttar svensk ishockey – Daniel Adams-Ray har tonsatt hyllningsfilmen till eldsjälarna bakom den

I dag lanserar ŠKODA en kampanj skapad för att hylla och lyfta fram de verkliga eldsjälarna inom svensk ishockey. Samtidigt släpper Daniel Adams-Ray låten "Hela dagen är inte natt”. Ett verk som går hand i hand med kampanjens budskap och Hockeyfondens arbete att lyfta de människor som sällan syns i rampljuset, men är vitala kuggar för sportens fortlevnad.

– Det finns tusentals människor bakom den svenska hockeyn som inte alltid får den uppskattning de förtjänar. De som skjutsar till träningar, bakar bullar till matchernas caféer och spolar isarna. Med den här kampanjen och låten vill vi föra det arbete som de gör i mörkret, in i ljuset, säger Veronica Nilsson, PR och sponsoransvarig på ŠKODA.

Jag insåg tidigt att personerna som kampanjen ämnar att hylla och lyfta fram är samma personer som jag ofta återkommer till i mina låttexter. De som kämpar i det tysta, för något större än de själva och inte för bekräftelsen, fortsätter Daniel Adams-Ray, artist och låtskrivare.

Under kampanjens gång kommer ŠKODA att skänka 200 kronor till valfri juniorförening för varje provkörning av en bil från ŠKODA. Företaget har en lång tradition av att stötta såväl svensk som internationell hockey och är sedan 1993 huvudsponsor till ishockey-VM samt sedan 2008 en av huvudsponsorerna till Svenska Ishockeyförbundet. 2011 startade ŠKODA även Hockeyfonden vars syfte är att stötta barn, föräldrar och föreningar inom svensk hockey. Varje år delar de genom Hockeyfonden ut utrustning till familjer och föreningar runt om i Sverige – allt för att fler ska kunna njuta av den älskade sporten.