01 nov 2021 | Pressmeddelande

ŠKODA lanserar virtuellt showroom som ett steg i den digitala utvecklingen för att stärka kundupplevelsen

› ŠKODAs virtuella showroom möter kunders behov på ökad tillgänglighet genom att digitalt flytta bilhallen till människors hem › I den digitala miljön finns de senaste ŠKODA-modellerna i bilhallen för att ge bilintressenter en rundtur och information om modellerna online › Nya ŠKODA ENYAQ iV, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA, SUPERB och SCALA finns just nu tillgängliga › Genom att kombinera videoteknik och produktspecialisternas kompetens kan kunderna uppleva de senaste bilarna samt boka livemöten med produktspecialister direkt i mobilen › ŠKODAs virtuella showroom finns på www.skoda.se/showroom

Som ett steg i den progressiva digitaliseringen som sker inom handeln har ŠKODA skapat ett virtuellt showroom som både potentiella bilköpare och befintliga ŠKODA-ägare kan nyttja och uppskatta som ett komplement till traditionella bilhallar. Detta virtuella showroom kan liknas med en digital bilhall där människor, genom sin dator, surfplatta eller smartphone, kan få en digital rundtur för att se olika modeller både in- och utvändigt samt hitta specifik information om produkter, säkerhet och tillbehör. I dagsläget finns sju ŠKODA-modeller tillgängliga och utställningshallen kommer att uppdateras kontinuerligt.

Boka livemöte med produktspecialist

Genom 4G-kapacitet och videoteknik kommer en ŠKODA-produktspecialist finnas tillgänglig för kontakt med befintliga kunder som kan livestreama deras valfria modell via en mobil eller surfplatta vilket gör att ŠKODA kan möta kunder och svara på frågor online – allt för att öka kundservicen och möta kundernas behov.

 

ŠKODA Sverige är en av de första marknader i Europa som lanserar ett virtuellt showroom och det finns nu tillgänglig för hela landet. Videosupporten online är i dagsläget ett pilotprojekt som testas i stockholmsområdet, innan det förväntas tillgängliggöras i hela landet från årsskiftet. ŠKODAs virtuella showroom är ett komplement till befintliga bilhallar som förenklar delar i köp- och kundserviceprocessen.

                                                                                                            

Christian Stockeld Lindström, chef för affärsutveckling inom ŠKODA Sverige, kommenterar: ”ŠKODAS virtuella showroom skapar möjligheter att möta både potentiella och befintliga kunder på deras villkor. Nu kan vi online demonstrera våra modeller och hjälpa våra kunder med frågor om tillbehör och funktioner utan att kunden behöver lämna hemmet. Våra engagerade produktspecialister arbetar hårt för att leverera support på högsta nivå, och digitaliseringen gör det möjligt för oss att bli ännu vassare på området.”

Besök ŠKODAS virtuella showroom via skoda.se/showroom

 

 

För mer information eller frågor, kontakta:

Christian Stockeld Lindström, affärsutvecklingschef ŠKODA Sverige:

Christian.lindstrom@skoda.se / +46 70 168 96 28

Hanna Westrin, pressansvarig ŠKODA Sverige:

Hanna.westrin@skoda.se / +46 70 168 66 34