Ny trio i ledningen för Audi Sverige
Tom Hedström har utsetts till ny marknadschef för Audi Sverige och tillträder tjänsten den 1 april. Ny i ledningsgruppen är även försäljningschef Peter Petersson liksom Markus Ostermaier som tillträtt som chef produktmarknadsföring. - Jag är glad över att välkomna en stark trio med gedigen kompetens till vårt team på Audi Sverige, säger märkeschef Marco Schubert.
Tom Hedström kommer närmast från reklambyrån Åkestam Holst, där Tom varit kundansvarig projektledare under senaste tre åren. I sin roll som projektledare har Tom haft det övergripande ansvaret för Audi och är därmed väl förtrogen med varumärket.
- Audi är ett otroligt starkt varumärke på den svenska marknaden, vilket jag självklart ser fram emot att fortsätta utveckla och förädla tillsammans med både nya och gamla kollegor. Vi har förtroendet och förväntningar från både våra återförsäljare och huvudkontoret att leverera kommunikation på den kvalitets- och innovationsnivå som är självklar i våra produkter.
Peter Petersson, ny försäljningschef sedan december, kommer närmast från en motsvarande roll på SEAT Sverige och har en bred erfarenhet från bilbranschen.
- Det har verkligen varit en smakstart. Jag kunde tillsammans med teamet summera 2015 som det bästa året någonsin i Sverige med över 20.000 bilar. Nu ser jag fram emot att jobba med våra starka erbjudande med nya Audi A4 i spetsen och flera helt nya modeller som bl.a. Audi Q2 och Audi Q7 e-tron quattro, säger Peter Petersson.
Markus Ostermaier kommer direkt från huvudkontoret i Ingolstadt där han varit anställd sedan 2007, senast i rollen som försäljningsansvarig för England.
- Den svenska bilmarknaden är speciell med en stor tjänstebilsmarknad och hög andel familjebilar, samtidigt som låg förbrukning och hållbar mobilitet är i fokus. Men min första och största personliga utmaning blir nog att lära mig svenska, säger Markus med ett leende.