Våra värderingar

Driv. Integritet. Hållbarhet.

driv, integritet, hållbarhet är VGS värderingar

Vi är på en spännande resa mot framtiden i en bransch som står inför stora förändringar de närmaste åren. Vår värdegrund ska säkra att vi står redo att möta våra framtida utmaningar. Vi vill inte bara hänga med i branschens utveckling, utan faktiskt leda den.

Våra värderingar tjänar som ett ramverk för hur vi kommunicerar och samarbetar och något vi kan luta oss mot när vi fattar beslut.

De visar vilka beteenden som vi vill ha, inte bara i vår organisation men också i förhållande till våra kunder, samarbetspartners, potentiella medarbetare och övriga omvärlden. Våra värderingar speglar det vi tror på och det vi står för: driv, integritet och hållbarhet.

Driv.

Vi tar ansvar för vår del i helheten och brinner för det vi ska åstadkomma utifrån vårt och kundens behov. Vi drivs av ett starkt engagemang och tar och behåller initiativet för att säkerställa slutförandet. Vi skapar möjligheter genom att vara lösningsorienterade och är samtidigt modiga och provar nytt och ifrågasätter för att utvecklas. Vi tar alltid ansvar för vårt arbete, våra mål och ständiga förbättringar, samtidigt som vi gör det lilla extra med glädje och stolthet.

”Ju bättre team man har, desto mer DRIV kan man skapa tillsammans.” Charlotte Haggren, chef affärsutveckling Audi.

Integritet.

Vi skapar öppenhet, är alltid ärliga och äkta. Ömsesidig tillit och respekt är grunden i våra relationer. Vi är transparenta och säger saker som de är. Vi respekterar varandras kompetenser, åsikter och roller, och de vi möter likaså. Vår attityd och vårt klimat är öppet och präglas av affärsmässighet – vi agerar professionellt. Trovärdighet och pålitlighet är självklarheter för oss.

INTEGRITET handlar om vem jag är och vad jag kan bidra med, men också vad jag kan förvänta mig av andra. Ömsesidigheten och respekten gör att det blir högt i tak.” Jeanette Ejelöv, Program Manager Skoda.

Hållbarhet.

Vi har en ständig strävan efter en hållbar miljö, organisation, människor, relationer och produkter – då är vi vinnare idag och imorgon. Vi är långsiktiga och ansvarstagande i våra åtaganden. Vi har en kultur som präglas av mångfald, inkludering, omtänksamhet, tydlighet och hjälpsamhet. Vi skapar motivation och engagemang genom delaktighet – vi blir både starkare och smartare när vi arbetar tillsammans.

HÅLLBARHET är för mig att kunna sova gott om nätterna. Både livet och arbetslivet är långsiktiga projekt.” Stefan Dahlin, Chef Product Marketing, VW personbilar.

Se filmen om våra värderingar