25 aug 2020 | Pressmeddelande

Världspremiär av nya ŠKODA ENYAQ iV den 1 september 2020

Presentationen av ŠKODAs första elektriska SUV kommer sändas live från Prag den 1 september kl 19.00. Förutom intervjuer med experter kommer ENYAQ iV att presenteras i ett helt nytt virtuellt showroom, vilket möjliggör att alla kan delta live. Individuellt styrbara 360-graders kameror kommer att skapa en känsla av att fysiskt vara i arenan.

Världspremiären av ŠKODA ENYAQ iV är den första visningen som äger rum live samtidigt som deltagarna får tillgång till en innovativ virtuell presentation. Detta möjliggör att ŠKODA-fans över hela världen kan delta i liveupplevelsen och bevittna avtäckningen av ŠKODAs första produktionsmodell baserad på Volkswagen Groups elbilplattform MEB. Intresset för ENYAQ iV har varit stort och redan innan sin premiär har bilen över 4 500 förbokningar bara i Sverige. I samband med världspremiären kommer ŠKODA i Sverige att öppna en bilkonfigurator på skoda.se där man kan bygga sin egen ENYAQ iV.

Eftersom presentationen av den virtuella modellen kommer att filmas med 360-graders kameror, kommer tittarna att känna sig som om de verkligen sitter i rummet. Före och efter världspremiären av ŠKODA ENYAQ iV kommer alla besökare online att möjligheten att utforska den virtuella ŠKODA-paviljongen. 360-graders vyn gör det möjligt för användare att titta på båda fordonen från alla sidor. Omfattande informationsmaterial kommer också att finnas tillgängligt för nedladdning.

Livesändningen innehåller intervjuer med experter och åskådarna kan skicka in sina egna frågor i realtid via företagets sociala mediekanaler. Precis som gästerna på plats på visningen i Prag kan personer som deltar i den virtuella presentationen själva kunna bestämma vad som intresserar dem och i vilken ordning de vill se de olika områdena.

Livesändningen startar klockan 19.00 på tisdagen den 1 september. Deltagare påminns om dess start en minut i förväg. Den virtuella paviljongen kommer att öppnas för besökare tjugo minuter före presentationen och kommer att finnas tillgänglig ytterligare två timmar efter evenemanget.

Länk till presentation av ŠKODA ENYAQ iV
Följ den virtuella premiären av ŠKODA ENYAQ iV snabbt och enkelt genom någon utav länkarna nedan.

https://skoda-virtual-event.com eller någon utav ŠKODAs sociala mediekanaler (Facebook och Twitter) eller ŠKODA Storyboard (www.skoda-storyboard.com).