CUPRA lanserar Formentor med Nathalie Emmanuel från Game of Thrones och rapparen Loyle Carner
CUPRA presenterar lanseringskampanjen för sin första helt egenutvecklade modell. Filmen är inspelad på Cape Formentor, Mallorca, en ikonisk plats som inspirerat och lånat sitt namn till CUPRA Formentor. Filmens huvudrollsinnehavare är skådespelerskan Nathalie Emmanuel från Game of Thrones och filmmusiken är specialskriven av rapparen Loyle Carner.
- Världspremiär för CUPRA Formentor lanseringskampanj
- I varumärkets nya reklamfilm har skådespelerskan Nathalie Emmanuel huvudrollen
- Den brittiske rapparen Loyle Carner har komponerat musiken exklusivt för kampanjen
Martorell, Spanien, 27 oktober 2020, CUPRA presenterar lanseringskampanjen för Formentor med skådespelerskan Nathalie Emmanuel i huvudrollen och i samarbete med rapparen Loyle Carner. Större delen av filmen har spelats in på Cape Formentor, Mallorca, men delar är också inspelade i Barcelona. Reklamkampanjen fick sin TV-debut under helgens sändning av El Clásico mellan FC Barcelona och Real Madrid.
Lanseringskampanjen för CUPRA Formentor har fått namnet "Drive, Live, Feel Another Way with the new CUPRA Formentor" och uttrycker de känslomässiga reaktioner som får oss att känna oss levande. Genom en visuell metafor kastar sig skådespelerskan Nathalie Emmanuel, känd från Game of Thrones och Fast & Furious, ut i det okända på en introspektiv resa från stratosfären till Cape Formentor, där möter hon CUPRA Formentor. Den här händelsen för henne tillbaka till sin barndom för att påminna henne om att det finns något inom henne som driver henne att leva livet intensivt, precis som adrenalinet och spänningen hon känner när hon kör Formentor. Filmmusiken är specialkomponerad av av rapparen Loyle Carner.
CUPRA Formentor bär en viktig roll
Reklamfilmen visas samtidigt som marknadsföringskampanjen för CUPRA Formentor drar igång. Reklamfilmen kommer att sändas på TV-kanaler över hela världen. Dessutom kommer varumärkets budskap att lyftas fram via en digital kampanj på CUPRAs sociala medier och andra plattformar.
Med anledning av detta sade CUPRAs chef för strategi och affärsutveckling, Antonino Labate: ”Med lanseringen av CUPRA Formentor når vi en avgörande milstolpe i CUPRAs unga historia. Den första modellen med 100% CUPRA DNA är förkroppsligandet av varumärket och dess attribut av modernitet, prestanda och okonventionalism. Detta fordon kommer att vara en viktig drivkraft för varumärkets globaliseringsstrategi, eftersom det breda utbudet av sju motorer gör att vi kan överträffa vårt ursprungliga mål att fördubbla försäljningsvolymerna.”
Jason Lusty, Global marknadschef på SEAT och CUPRA, tillägger:"Kampanjen illustrerar CUPRAs ambition att vara en okonventionell och emotionell utmanare. CUPRA Formentor återspeglar tydligt detta med sin progressiva design som inte bara är iögonfallande, den understryker också den starka karaktären och attityden samt den livsglädje du upplever när du ser eller kör bilen.”
Detta är den tredje delen i reklamkampanjen för CUPRA Formentor. Den första delen återskapade den absolut första El Clásico-matchen. Den andra släpptes med den tyska målvakten och globala CUPRA-ambassadören Marc ter Stegen i huvudrollen, samtidigt som Formentor utsågs som officiell bil för FC Barcelona.
En modell med 100% CUPRA DNA
CUPRA Formentor är varumärkets första helt egenutvecklade modell. Den nya modellen kommer ut till återförsäljarna under de närmaste veckorna, först ut är motorn med 310hk. Från och med nästa år kommer du att kunna välja på upp till sju olika motorer, bland annat två plug-in hybrider.
CUPRA Formentor markerar varumärkets inträde i CUV-segmentet, som förväntas fördubbla varumärkets marknadsandel i Europa under de kommande fem åren. Denna högeffektiva crossover kombinerar märkets speciella DNA med banbrytande teknik, en rent bländande design, en interiör som är genomtänkt in i minsta detalj och avancerad högprestandateknik.