01 okt 2020 | Pressmeddelande

Rivstart för Volkswagens nya elbilar ID.3 och ID.4

Under september registrerades 460 exemplar av nya elbilen ID.3 på den svenska marknaden. Volkswagen ser samtidigt en stor efterfrågan på den kommande eldrivna SUV:en ID.4.

Den 11 september inleddes leveranserna av Volkswagens nya elbil ID.3 1st. 460 bilar av denna lanseringsmodell hann sedan registreras under månaden, vilket gjorde ID.3 till den tredje mest registrerade elbilen. Detta enligt statistik från BIL Sweden.
– Det är med stor glädje och stolthet vi kan konstatera att våra återförsäljare på kort tid har levererat så många ID.3 till förväntansfulla kunder. Roligt att bilen börjar synas på vägarna och vi får rapporter om att den väcker stor nyfikenhet runt om i landet, säger Sten Forsberg, chef Volkswagen Sverige.

Den 24 september var det säljstart för nästa medlem av Volkswagens helt nya elbilsfamilj: ID.4. Den eldrivna SUV:en har en räckvidd på upp till 52 mil och är bland annat utrustad med dragkrok och takreling som standard.
– Vi ser ett mycket stort intresse även för ID.4, som har alla möjligheter att bli en ny tjänstebilsfavorit på den svenska marknaden, fortsätter Sten Forsberg.

De första leveranserna av ID.4 beräknas ske runt årsskiftet.
– Vår resa mot att elektrifiera den svenska bilparken har nu inletts på allvar. Våra nya elbilar har verkligen fått en rivstart, säger Sten Forsberg.