Volkswagen lanserar elektrifierat samarbete med Marvel Studios ”Ant-Man and The Wasp: Quantumania”
I samband med USA-premiären av Marvel Studios "Ant-Man and The Wasp: Quantumania" den 17 februari, lanserar Volkswagen i USA en global 360-graderskampanj som sätter ID.4 i rampljuset med skräddarsytt innehåll inspirerat av filmen. Samarbetet bygger på en produktplacering av elbilen som superhjältens familjebil i den kommande filmen.
- Volkswagen ID.4 finns med i Marvel Studios film "Ant-Man and The Wasp: Quantumania", som släpps på biografer över hela världen i mitten av februari
- Den globala 360-graderskampanjen omfattar ett skräddarsytt innehåll som skapats i samarbete med Marvel Studios, Bullitt och regisserats av den mångårige Marvel Studios-partnern Anthony Leonardi III
- ID.4 presenteras på röda mattan vid filmens världspremiär i Los Angeles
– Marvel Studios-filmerna hör till de mest framgångsrika filmerna någonsin och Ant-Man är en av de mest omtyckta karaktärerna i Marvels filmuniversum. Genom att integrera ID.4 i filmen och den tillhörande kampanjen kan vi nå miljontals människor runt om i världen, säger Gilbert Heise, chef för Global Brand Management and Consumer Insights på Volkswagen.
– Dessutom passar Ant-Man-karaktären perfekt för vårt varumärke: han är sympatisk, autentisk och har en fantastisk humor, tillägger han.
Innehåll anpassat för sociala medier, TV och biografer över hela världen visar Ant-Man och Cassie Lang i en komisk och detaljrik sekvens med ID.4
Inför filmsläppet presenterar Volkswagen och Marvel Studios "Ant-Man and The Wasp: Quantumania" en reklamfilm de skapat gemensamt för den globala kampanjen. Reklamfilmen, som utvecklats och producerats av Volkswagen, Walt Disney Studios Partnerships och Bullitt, regisserades av Marvel Studios samarbetspartner Anthony Leonardi III. Framestores prisbelönta VFX-team ligger bakom de förminskande och förstorande effekterna i filmen.
Reklamfilmen kommer att visas på sociala medier, TV och biografer, se den här:
https://youtu.be/5XmuqzfpPU4
– Den här komiska och innovativa kampanjen ger liv åt en situation vi alla kan relatera till på ett fantastiskt sätt. Vi är så glada över att kunna dela den med fans runt om i världen för att fira nästa fas av Marvel Cinematic Universe (MCU), säger Lylle Breier, SVP Global Marketing Partnerships på Walt Disney Studios.
Tittarna kommer också att få följa med bakom kulisserna i filmproduktionen och se hur Volkswagens elsuv ID.4 placerades. Dessutom kommer bilen att presenteras på röda mattan vid världspremiären i Los Angeles.
– Nuförtiden är känslomässigt berättande genom denna typ av samarbete oerhört viktigt för varumärkena, förklarar Salim Yüksel, ansvarig för Future Trends, Strategic Partnerships och Global Branded Entertainment på Volkswagen, som också leder projektet tillsammans med Volkswagen i USA.
– Vi är mycket stolta över att ha sammanfört våra globala varumärken med ett så kreativt projekt.
Om Marvel Studios "Ant-Man and The Wasp: Quantumania"
Superhjältarna Scott Lang (Paul Rudd) och Hope Van Dyne (Evangeline Lilly) återvänder för att fortsätta sina äventyr som Ant-Man och Wasp. Tillsammans med Hopes föräldrar Janet Van Dyne (Michelle Pfeiffer), Hank Pym (Michael Douglas) och Scotts dotter Cassie (Kathryn Newton), utforskar familjen djupet av Kvantriket och möter nya märkliga varelser längs vägen. De upplever ett äventyr som kommer att ta dem bortom gränserna för vad de tidigare trodde var möjligt.
"Ant-Man and The Wasp: Quantumania" är regisserad av Peyton Reed och producerad av Kevin Feige och Stephen Broussard. I rollistan finns också Jonathan Majors som Kang, David Dastmalchian som Veb, Katy O'Brian som Jentorra, William Jackson Harper som Quaz och Bill Murray som Lord Krylar.
Sci-fi-äventyret har premiär på amerikanska biografer den 17 februari 2023 och i Sverige sker premiären den 15 februari.