Audi letar efter nästa stjärna tillsammans med Way out West.
Inför sommaren 2024 har Audi inlett ett nytt samarbete med Way Out West och lanserar i samband med det tävlingen “The Audition” där oetablerade artister får chans till ett försprång in i musikbranschen.
Audi har länge varit ledande inom teknik och drivit utvecklingen inom bilindustrin med sin paroll “Vorsprung durch Technik” – “Försprång genom teknik” på svenska. Nu tar man filosofin in i en ny kontext genom att lansera “The Audition” – ett initiativ som syftar till att ge osignade band och artister ett försprång in i musikbranschen. De tävlande skickar in sina bidrag som sedan bedöms av en professionell jury där vinnaren blir belönad med studiotid för att spela in en ny singel.
"Ljud är en stor del av vårt DNA. Namnet Audi betyder trots allt “lyssna” – vilket vi nu vill använda för att få folk att lyssna på de som inte har samma plattform som etablerade artister. Vi är därför oerhört glada över det nya samarbetet och ser fram emot att etablera Audi i ett nytt, men samtidigt självklart sammanhang”, säger Mikael Sandberg, Brand Marketing Manager på Audi.
Anmälan är öppen fram till 17e Juli och hittills har fler än 100 bidrag skickats in. Du hittar tävlingen och många anmälda bidrag på http://audi.se/theaudition.
Arbetsgrupp:
Audi
Madeleine Kjessler, Marknadschef
Mikael Sandberg, Brand Marketing Manager
Irene Bernald, Head of PR/Communications
Pontus Lamberg, Digital Marketing Manager
ACNE
Ori Mace, Client Director / Managing Director
Hanna Björk, Creative Director
Niclas Bergström, Account Director
Elin Strömberg, Account Manager
Erik Bergqvist, Head of Strategy
Sara Edbom, Art Director
Joakim Lingström, Copywriter
Henrik Åkerberg, Final Art
Dalite Jensmar, Motion Designer
Intellecta
Frida Holmström, Webbutvecklare
PHD
Eva Samuelsson, Business Director
Julia Strömberg, Client Manager
Veronica Jansson, Social Media Specialist