21 okt 2022 | Pressmeddelande

Audi förlänger sponsorskapet av alpina världscupen

Audi och internationella skidförbundet FIS har förlängt sitt mångåriga partnerskap i ytterligare fyra år, till säsongen 2025/2026. Det offentliggjordes i samband med säsongspremiären för den alpina världscupen i österrikiska Sölden i helgen.

Audi fortsätter därmed att vara det ledande bilmärket inom vintersport och är dessutom partner till skidlandslagen i vintersportnationerna Tyskland, Österrike, Schweiz, Italien och Frankrike liksom i Norge och i Sverige. Audi och den alpina sporten har varit tätt sammankopplade i årtionden, där samarbetet med det tyska skidförbundet startade redan 1984. Med förlängningen av samarbetet är Audi även exklusiv bilpartner till FIS och många alpina landslag.

Audi kommer därmed fortsätta sin närvaro i den alpina världscupen och synas både på plats och i media åtminstone till säsongen 2025/2026. Under de välkända störtloppen i Kitzbühel och i schweiziska Wengen kommer de eldrivna Audi-modeller att vara i fokus för att markera märkets omställning mot eldrift.

- Partnerskapet inom den alpina världen är en perfekt plattform för oss i Sverige, där vi har en lång skidtradition ända sedan Stenmarks dagar. Det ger oss ett naturligt sammanhang att kommunicera med alla skidintresserade, och samtidigt lyfta fram fördelarna med quattro fyrhjulsdrift på snö och is, säger Madeleine Kjessler, marknadschef Audi Sverige.

Traditionsenligt startar skidsäsongen i österrikiska Sölden i helgen med storslalom både för damer och herrar. Den 29-30 oktober är det sedan dags för störtlopp för herrar och en vecka senare för damer i Zermatt/Cervinia.